söndag 5 december 2010


 Michelle & Fredrik, Alex
 Alex & Mattias could be brothers..

 Strange dancemove from Michelle
 Mattias enjoying himself

 Sweet little Michi and me

Some pictures from yesterday

 Our livingroom, and my cat Ella in the corner!

 The birthdayboy!
 One of my best friends, Linus!

Evelina, Michelle, Helen, Annika & Alex


 Helen trying to kill me with that look
 Evelina & me
 Cheers
 Fredrik is showing off, he got some great skills!
 Alex is trying...

lördag 4 december 2010

Alex fyller år!

Dax att fira min prins som fyller 25år om några dagar! Ikväll blir det lite vin, eller mycket.. massor!

Kommer uppdatera imorgon med lite fler bilder!

If there´s any readers from Sydney, Alex is turning 25 on Monday. Of course we need to celebrate this big time! We have a big box in the kitchen with som Australian wine, it´s 4 weeks since we left and I miss you all so much. Hopefully some wine will make us feel better here in the snow.

What´s the weather like in Sydney right now?? Nice and sunny I guess?!

Here´s som pictures from Michelles 25th birthday a couple of weeks ago!



 Alex is doing some hard work in the kitchen!
 Me, with a big glass of nice Australian wine!

tisdag 2 november 2010

Last day in Sydney

 Imorgon lämnar vi denna fantastiska stad för denna gång!
Resan har varit underbar! Vi har gjort så många roliga saker bla:
Bridgeclimb på Harbour Bridge
Besökt Aquarium, Wildlife, Taronga Zoo och Manly Oceanworld
Shoppat i Chatswood, David Jones ( som vårat NK) och Myers
Ätit supergod sushi och asiatisk mat
Barbeque-at på riktigt Aussie vis
Druckit mängder av gott mousserande , Ny favorit Grant Burge
Vi har varit på Bondi och Manly beach
Givetvis hens och bux night ( möhippa/svensexa)
Afternoon Tea på the victoria room
Varit med om ett så fantastiskt fint bröllop!

Det var lite av det vi varit med om, ni har redan sett så många bilder! Men här kommer lite fler:

 Detta mysiga kök och vardagsrum tillhör Amy Roach som bjöd oss på utsökt lamm och rostade rotfrukter igår! Hon har världens gulligaste hus.





 Alex lyckades fånga mig i en mindre smickrande pose... jag tror jag tuggar..


Idag var det Melbourne Cup
Då klär man upp sig och får ha en sån jättefin hårdekoration

 Min supersnygga svärmor, och jag gjorde en liten snabb uppsättning att matcha hennes fjädrar med



 Så snygga blev vi
Vi samlades på en restaurang i Manly och avnjöt en fantastisk buffe med mängder av skaldjur och det fanns massor av min nya favorit, OSTRON.
Dom serverade färsk sushi som tillagades på beställning, och ett gäng olika varmrätter! Dessertbordet skojjar man inte bort i första taget, tyvärr glömde jag bort att jag hade kamera med mig, så här är en bild på ost/frukt tallriken vi tog! Eftermiddagen har varit ljuvlig!

Nu sitter vi i soffan och har packat ner det mesta och lagt fram kläder tills imorgon. Vi ska upp o köpa lite färskt bröd till frukost sen städa upp det sista! Sen beger vi oss iväg för lunch efter det tåg till flygplatsen!
Är inte alls sugen på 21 timmar i luften + mellanlandning i Bangkok.. Men de ska nog gå bra!

Kramkram
Nu är vi snart hemma igen! Hur är vädret i Sverige, ge mig uppdatering tack

måndag 1 november 2010

In english

This blogpost is written in english so that all of our lovely friends we´ve met down here can read it aswell! Tonight we went to Amy Roach´s house for a lovely dinner! The house is so cute, about 70kvm(square meters.) and Amy has done an amazing work with the decoration and renovation! When it´s time for me and Alex to decorate a house we´ve hire you Amy, that´s for sure!

Amy cooked some lovely lamb with roasted vegetables, delicious! We have to cook lamb more often in sweden! I love it.


Now it´s time for us to call it a night, have to be up early tomorrow getting redy for the races!

Good night everybody!
Kisses & Hugs from us

Sista shoppingen är avklarad , tror jag

Nu har vi precis kommit hem från stan, det är grått och regnar här!
Vädret har verkligen varit upp och ner denna resan! Lite varannan dag, eller kanske var 3e dag sol resten grått mulet och regn!

Idag var vi uppe i tid och började tvätta och städa undan en del! Så att vi på onsdag morgon bara behöver göra snabbstädning. Efter en sen frukost tog vi bussen ner till stan för att köra lite små inköp!

Det blev god sushi till lunch på the Ivy! Sushin här i Aussie är den bästa jag ätit någonsin. Så fräscht och gott, och sen ser dom ut som små konstverk dessutom.

Jag har även fått min födelsedagspresent/julklapp från min fina fina prins. Tyvärr kan jag inte packa upp vad det är då jag måste ha de i en plomberad påse tills vi passerat incheckningen på flygplatsen. Men ni får en hint iallafall!



Känns overkligt att vi har varit här i 4 veckor, på andra sidan jordklotet! Jag vill hit snart igen, vi ska börja spara och planera in en resa över jul/nyår nästa gång!
Vi har träffat så många härliga människor och vill absolut hålla kontakten med er alla.
( We´ve met so many great people during this trip and definitley want to keep in touch with all of you)

Nu ska vi vila innan det bär av på middag hos Amy Roach.


Kram kram

söndag 31 oktober 2010

Risk för missuppfattning!

Igår när vi åt lunch såg vi ett flygplan som började skriva något i luften! Gissar att någon tjej i Sydney ( eller kille för den delen) är galet lycklig idag! hur romantiskt var inte detta?? Hoppas det blev ett ja

Taronga Zoo







 Världens sötaste 3 månader gamla elefantbebis!  Som skakade tass innan han fick sitt godis ( man kanske inte säger tass..framben?)
 Mamma elefant får en liten skrubb och dusch!






 Alex och ett gäng Timon markatter
 Chillar lite i solen..

                                          En utsikt man inte kan få nog av

 Lite mysig lunch på terassen  hos Mellish´es





 Söta Sophie var på väg till Halloweenfest utklädd till Marilyn Monroe!