söndag 31 oktober 2010

Risk för missuppfattning!

Igår när vi åt lunch såg vi ett flygplan som började skriva något i luften! Gissar att någon tjej i Sydney ( eller kille för den delen) är galet lycklig idag! hur romantiskt var inte detta?? Hoppas det blev ett ja

Taronga Zoo







 Världens sötaste 3 månader gamla elefantbebis!  Som skakade tass innan han fick sitt godis ( man kanske inte säger tass..framben?)
 Mamma elefant får en liten skrubb och dusch!






 Alex och ett gäng Timon markatter
 Chillar lite i solen..

                                          En utsikt man inte kan få nog av

 Lite mysig lunch på terassen  hos Mellish´es





 Söta Sophie var på väg till Halloweenfest utklädd till Marilyn Monroe!

Barbeque

Nu har vi precis gjort oss iordning, klockan ar 9 pa morgonen och kl 11 ska vi vara pa barbeque i Thornlee hos Alex morbror Chris! Ska bli mysigt.
Igar tog jag och Alex och besokte Taronga Zoo, det var helt fantastiskt. Det fanns en 3manaders elefantunge som jag blev kar i. Han stod o busade med sin skotare undertiden hans stora mamma fick sig skrubb och dusch! Jag vill ha en elefant.. Atminstande att fa klappa en bebis elefant! Sen fanns de sa sota koalor och giraffer! Bilder kommer senare ikv eller imorgon nar jag har min egen dator!
Nu borjar det bli lite sorgligt har, snart hemresa och vi har traffat sa mycket harliga manniskor! Som vi forhoppningsivs kommer att traffa snart igen! Vi far borja planera nasta Aussie tripp.

Imorgon mandag ska vi till Tiffanys & co o kolla ut en eventuell fodelsedagspresent till mig! Sa spannande!
Sen pa mandag kvall ar vi bjudna till Amy Roach pa en trevlig middag!

Tisdag sa ska jag och Elisabeth se hastkapplopningarna pa ett stalle i Manly sa da ska jag fixa mitt har o anvanda min fina hardekoration!

Kram pa er

fredag 29 oktober 2010

Gold class movie

... tänk er en biosalong med max 50 stolar ( förlåt, fåtöljer sådana du kan trycka på en knapp så fäller du ryggen på stolen, och en annan knapp fäller upp ett fotstöd) Mjuka, stoppade i något sammetsliknande tyg, Ett litet bord mitt i mellan era 2 fåtöljer. Innan du går in i salongen har du i baren beställt vad du vill äta, dricka och vid vilken tidpunkt i filmen du vill bli serverad detta!

Låter de för bra för att vara sant? det är de inte.. Vi har gjort detta precis! Fattar ni hur underbart detta är?

Direkt när filmen började tog vi en liten dipptallrik med bröd och crostini, sen guacemole, hommus och en annan dipp.

En timme in i filmen kom dom med mina kycklingwraps och Alex Pizza. Efter ytterligare en stund kom min French coffee ( kaffe med kahlua och contreau ) samt Alex öl!

Filmen vi såg var The town med Ben Afflek.. gå och se den. Hur bra som helst:)

Denna dagen är bara så bra!
Var inne i Tiffany & co affären idag, och har hittat en liten födelsedagspresent till mig. Den ska nog inhandlas på måndag:) Lycka

Kram

Bondi beach



Här har vi lite bilder från Bondi, tyvärr var det inte något vidare strandväder. Men några fina bilder blev det allt!
Igår tog vi bussen till Chatswood där jag faktiskt hittade lite fina kläder! En klänning och en topp från French Connection. Det är lycka det!


Igårkväll kom Tage hit, för lite vin och snacks! Vid kl 19 mötte vi upp sötaste Amy på the Oaks och åt lite goda musslor med pommes frittes! Ny favvo  här! Tillsammans med 5 flaskor vin blev kvällen så himla lyckad! Min engelska blir så mycket bättre då oxå, märkligt!

Idag får jag sota för gårdagens vin, huvudvärken sitter som ett skruvstäd runt tinningarna men det var de värt! Blev en lång sovmorgon här idag och vi tvättar  lite och städar undan en del saker!
Ska bege oss ut på stan för att leta upp ett par Uggs till  Michelle! Vi har spanat in några butiker som har fina Uggs, hoppas vi hittar rätt modell idag!

På tisdag ska jag vara med om något så spännande! Jag och Elisabeth och Kate ( Alex morbror Nicks fru) ska bege oss till Manly för att se the races på en restaurang! Det är Melbourne Cup på tisdag, på vissa håll i landet ( Melbourne med omnejd) är det till och med helgdag!
Vi ska klä upp oss rejält, vi snackar coctailklänning! Och man ska fixa håret fint och ha en sån jättefin hårprydnad i håret! Ni vet en sån ni ser på dom engelska hästkapplöpningarna?!

Igår hittade jag min hårgrejj! Kommer bli så snyggt! Bilder kommer självklart!










 Dom försökte nog vara väldigt roliga med sitt namn, men på svenska låter inte FisHus som ett ställe du skulle vilja äta på..

 Lycka för Alex, färdig grogg
Vad tycks? Kommer jag vara elegant med min hårprydnad?

torsdag 28 oktober 2010

Torsdag och vi raknar ner

Igar kvall var vi pa the Greengate och hade trivia night, dvs fragequiz. Mycket intressant! Har sovit hos Alex morbror Nick med fam. inatt! Kommer att ta tag till Chatswood idag, pa tisdag ska vi ev. pa nagon tillstallning for oss ladies. Det ar Melbourne Cup sa man klar upp sig rejalt och har en sadan dara fin huvudbonad med blingbling och fjadrar! Precis som man har pa hastkapplopningar i England?! Men det ar inte helt spikat annu,  i vilket fall som maste jag ta o kopa en san huvudbonad!

Annars har vi inte sa mkt planer, igar var vi pa Bondai Beach , ja jag har fotat livvaktstornet som vi ser i Bondai rescue.. Men det blev molnigt sa fort vi  kom dit, typiskt..

Idag ser det inte heller sa lovande ut med vadret, men de gor inget vi har ju en del shopping att gora!

Kram pa er vi ses snart!

tisdag 26 oktober 2010

En fantastisk tisdag

Har precis kommit hem och landat i sängen efter en dag med fullt upp!
Blev ju hämtade kvart i 8 imorse av Tim ( Jeremys bror) åkte till deras farm, det tog ca 1 timme 10 min i rusningstrafik, annars ca 45 min nordväst om Sydney.

Väl ute blev det lite kaffe o kaka på verandan! Det är en fantastisk gård dom har där ute, renoverat de till ett supermysigt ställe!







Vi gick ner i en utav hagarna för att kolla till en 1 vecka gammal kalv som inte riktigt äter och utvecklas som den ska, när vi såg den låg den ner och andades lite stressat. Svag och trött. Stackars liten, gjorde riktigt ont i hjärtat!
Dom hämtade in kon så fick dom hjälpa till lite för att få kalven att hitta juvret och få i sig lite mjölk.
Om kalven inte kommer repa sig och lära sig hur man äter på egen hand kommer dom nog tyvärr få avliva den.






Vi gick en liten bushwalk, och hade detta varit för 3 veckor sedan, hade jag inte satt min fot utanför bilen på ett sådant här ställe! Här finns allt, redbacks, funnelwebs, brownsnakes, leguaner och massa annat! Men jag var med i nästan 30 min på promenaden! Såg stora bullants, dom är tydligen lite farliga, myror som är ca 2,5 cm stora och bits jättehårt. Är man allergisk kan det sluta illa.








Väl tillbaka packade vi fikakorgar och hoppade in i våra fantastiska 4hjulsdrivna landrovers och körde ut i hagen längst bort för en fika! Gjorde upp en eld för att koka tevatten och åt så goda mackor, det är något visst med att äta ute i naturen! Dock kollade jag mig runt hela tiden efter spindlar, myror och fästingar ( tydligen är fästingarna här rätt giftiga).





En jättestor leguan i ett träd..
En spindel..


På vägen hem från farmen köpte jag o Alex vars ett par boots, Alex från Bluntstones och jag från något annat märke! Vi kommer vara så snygga om fötterna i höst och vinter! Riktiga cowboys.






Kvällen avrundades hos fam. Mellish med bad i poolen och sen en fantastisk middag! Lamm, helt underbart gott! Tusen tack Sarah och Frank, ni är så fantastiska!
Sophie och Isabelle ( Sarahs döttrar) vi ses på lördag!






Man får kolla runt sig hela tiden, rätt vad det är har man en spindel framför sig...