måndag 4 oktober 2010

Dagen före..

Pustar ut i soffan, klockan är lite efter åtta och jag är rätt seg men full av förväntan!
Har jobbat sista timmarna idag innan semestern, vilket känns bra! Såhär på eftermiddagen blev det lite småärenden på stan, fixat en present som ska med.
Söta Evelina & Annelie som bor här och passar mina busiga katter var över på lite pasta carbonara a´la Alex. Gott och mättande.

Nu till det viktiga.. får vi plats med allt vi ska ha i väskan?
Helt ärligt vet jag inte, vi har vägt väskorna, strax över 17 kg båda två, ger oss inte så mycket shoppingutrymme i Sydney. I värsta fall får vi lämna något annat där för att plocka med oss något kul hem.

Planen ser ut som följande ( tror vi nu åtminstone)
Operahuset, spana in Höganäskakelplattorna lite extra
Akvariet
Sydneys Zoo
Krama Koala
Klappa Känguru (liten..)
Klättra på Harbour Bridge ( jag är ju höjdrädd... )
Shoppa boots på RM Williams
Barbeque på australiensiskt vis 
Äta världens bästa (enl. Alex) sushi i Chatswood
Givetvis ta en drink på alla hippa ställen
Bada med någon haj... Eller nej... det var de vi skulle undvika



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar