torsdag 7 oktober 2010

En runda in till city

Nu på eftermiddagen tog jag o Alex bussen in till centrala Sydney, tog 10 min!
Promenerade längs med havet fram till Opera huset! Magnifik byggnad måste jag säga! Mycket fint kakel dessutom.
Sydney är stort, idag fick jag se en bråkdel! Några få affärer han vi gå inom, knappt några märken eller affärer som jag känner igen alls!
Det molniga vädret har varit bestående hela dagen, lite trist men perfekt för att uppleva en stad måste jag säga!
Nu ikväll har vi ätit en jättegod middag där jag för det mesta bara stod bredvid och sippade på mousserande! Lyx
Dax att bädda ner sig nu, imorgon blir det att besöka Akvariet och spana in fiskar och hajar. Är det soligt och fint blir de nog utomhusaktiviteter istället!



Kramkram

1 kommentar:

  1. Se till att Alex tar med dig till 'Kyrkan'. Det var helt klart fett värre! =)
    Sköt om er - och hoppas att våra vägar korsas någon gång här down under!
    Kram Martin

    SvaraRadera