onsdag 29 september 2010

Onsdag eftermiddag

Av någon anledning går denna onsdagen väldigt långsamt! Har faktiskt inte överbokat mig idag, men ändå är jag lite trött! Skyller på vädret, det är ju molnigt just nu.
Har plockat hem lite saker som behövs på semestern, schampo + inpackning som vårdar solskadat hår! Japp jag räknar med solskadat hår, eller åtminstånde att håret kommer utsättas för någon form av sol och klorbad när jag där nere!
En hel låda med hårnålar, så jag kan sätta upp mitt eget hår när vi ska på bröllop. Tanken är flätor, lockar, lågt uppsatt i nacken a´la grekisk gudinna! Sounds good ?
En stor flaska hårspray, tänkte att den även kan användas som skydd mot elaka spindlar?!

Lite eftermiddagfika hade inte suttit fel, tyvärr hinns det inte med. Blir ut och äta trevlig middag med finaste Cajsa ikväll, sen bums i säng!

Kram på er sålänge

Mindre än 1 vecka kvar!

Tiden går väldigt fort nu, mycket på jobb och mycket hemma.
Igår fick jag en bra påminnelse om att köpa en sådan där uppblåsbar nackkudde! Toppen, tanken har funnits tidigare att jag borde införskaffa en sådan. Skickar iväg Alex till affären för att köpa den idag! Har tur att han är lite ledig nu innan vi åker, jag har dåligt med tid för fix o trix med allt.

Hoppas ni har en skön onsdagmorgon!

måndag 27 september 2010

Chokolate chip cookies..

En tråkig måndag, ja då måste man få baka lite goda cookies! Aldrig testat innan men var busenkelt! Här kommer recept och bild på mina!


  • 100 g margarin (rumsvarmt)
  • 1 dl brun farin ( alt. ½ dl socker eller ½ dl råsocker)
  • ½ tsk vaniljsocker
  • 1 ägg
  • 2 dl vetemjöl
  • 1 tsk bakpulver
  • 1/2 tsk salt
  • 100 g mörk choklad
  • 50 g valnötter/hasselnötter
  • Sätt ugnen på 200°C.

    Arbeta margarin, farin eller socker och vaniljsocker med elvisp i en skål. Tillsätt ägget och blanda väl. Blanda mjöl, bakpulver och salt och tillsätt det.
    Grovhacka blockchokladen och hasselnötterna. Rör ner dem i smeten.

    Klicka 1-2 msk smet med ett par centimeters mellanrum på plåtar med bakdduk/bakpapper. Grädda ca 10 minuter. Låt svalna på ugnsgaller.


     

söndag 26 september 2010

Sista kvällen på Nicks

Igårkväll var det sista kvällen M & H stod för kalaset på Nicks bar. Självklart var vi där för att avsluta på trevligaste vis. Lite god thaimat och gott rött ( tack Annika) lite schweizernöt sen var vi riktigt danssugna. Blev några foton iallafall!
Jag plockade fram mina fina glasögon som kanske skulle kunna kallas mitt sämsta impulsköp, ett dyrt sådant! Men dom är ju riktigt fina på, borde använda dom oftare!






Självklart mår vi som vi förtjänar idag..
Nu ska vi hoppa i mjukisbyxorna och strax bege oss till salongen för att göra Syster+man fina i håret! Tror även Alex ska bli lite friserad inför Aus..
Kram på er

lördag 25 september 2010

Nya Kameran!

Har testat nya vattentäta kameran idag ( kan vara bra om vi tappar ner den i vasken när vi åker... eller helt enkelt om vi ska snorkla).
Har varit en väldigt slapp och slö lördag här! Tog fram spikmattan så nu har både jag och Alex haft vars 30 min vila. Märkligt hur skönt avslappnad man blir.

 Två bilder på mig i min nya klänning som ska med till Sydney! Tror den kommer bli välanvänd!


Bilder från höstmodevisningen i Ängelholm idag! Kameran känns kanonbra.
Det blir att börja skriva packlista nu i helgen och sen göra undan en massa fix innan nästa vecka drar igång.

fredag 17 september 2010

Inför Spakväll med tjejerna!

Fredag morgon, veckan har gått rätt fort trots mycket jobb.. Ikväll blir det att baka kladdkaka, inför morgondagen!

5 tjejer, en stor jacuzzi och lite sköna spa-behandlingar, det är vad vi har framför oss imorgon kväll!
Passar perfekt för mig som behöver all energi jag kan få för att vara pigg o glad närmsta 2 veckorna på jobb!

Nu blir de frukost här!

söndag 5 september 2010

Nu ska de kapas

Nu ska jag få lite frisyr igen! Så de åker nog en liten bit i eftermiddag när min rara kollega klipper mig.. lyxsöndag för mig!
Ska på något sätt lyckas sätta upp det på stundande bröllopet i oktober! 


lördag 4 september 2010

Yoga & Levainbröd

En vacker dag som denna måste utnyttjas på bästa sätt. Vaknade av solen, tittade ut och såg klarblå himmel och hög klar luft! Underbart. Hoppade i mjukiskläderna och cyklade tillsammans med fina vännen ner på ett Yoga pass. Längesedan jag fick starta en lördagsmorgon på ett sådan harmoniskt sätt.
Frukosten handlade jag med mig på vägen men, färskt levainbröd från bageriet mums.


Efter några timmar på jobbet gjorde vi en liten utflykt till mysiga Lillaro Cafe.
En smarrig äppelnektarinpaj med vaniljsås tillsammans med varm flädersaft blev det! Och ett par härliga linne haremsbyxor från Peleka. Byxorna kommer bli min officiella reseoutfit! Löst ledigt och dessutom snygga.



Så nära men så långt bort

Sydney centrum 

Lördagsnöje

En blogg, som ska följa med oss ut på långresa! Så att vänner & familj kan följa oss hemmifrån.