tisdag 26 oktober 2010

En fantastisk tisdag

Har precis kommit hem och landat i sängen efter en dag med fullt upp!
Blev ju hämtade kvart i 8 imorse av Tim ( Jeremys bror) åkte till deras farm, det tog ca 1 timme 10 min i rusningstrafik, annars ca 45 min nordväst om Sydney.

Väl ute blev det lite kaffe o kaka på verandan! Det är en fantastisk gård dom har där ute, renoverat de till ett supermysigt ställe!







Vi gick ner i en utav hagarna för att kolla till en 1 vecka gammal kalv som inte riktigt äter och utvecklas som den ska, när vi såg den låg den ner och andades lite stressat. Svag och trött. Stackars liten, gjorde riktigt ont i hjärtat!
Dom hämtade in kon så fick dom hjälpa till lite för att få kalven att hitta juvret och få i sig lite mjölk.
Om kalven inte kommer repa sig och lära sig hur man äter på egen hand kommer dom nog tyvärr få avliva den.






Vi gick en liten bushwalk, och hade detta varit för 3 veckor sedan, hade jag inte satt min fot utanför bilen på ett sådant här ställe! Här finns allt, redbacks, funnelwebs, brownsnakes, leguaner och massa annat! Men jag var med i nästan 30 min på promenaden! Såg stora bullants, dom är tydligen lite farliga, myror som är ca 2,5 cm stora och bits jättehårt. Är man allergisk kan det sluta illa.








Väl tillbaka packade vi fikakorgar och hoppade in i våra fantastiska 4hjulsdrivna landrovers och körde ut i hagen längst bort för en fika! Gjorde upp en eld för att koka tevatten och åt så goda mackor, det är något visst med att äta ute i naturen! Dock kollade jag mig runt hela tiden efter spindlar, myror och fästingar ( tydligen är fästingarna här rätt giftiga).





En jättestor leguan i ett träd..
En spindel..


På vägen hem från farmen köpte jag o Alex vars ett par boots, Alex från Bluntstones och jag från något annat märke! Vi kommer vara så snygga om fötterna i höst och vinter! Riktiga cowboys.






Kvällen avrundades hos fam. Mellish med bad i poolen och sen en fantastisk middag! Lamm, helt underbart gott! Tusen tack Sarah och Frank, ni är så fantastiska!
Sophie och Isabelle ( Sarahs döttrar) vi ses på lördag!






Man får kolla runt sig hela tiden, rätt vad det är har man en spindel framför sig... 
















1 kommentar:

  1. Hejsan!
    Vilken undebar resa ni verka ha!
    E väldigt avundsjuk, förutom på alla läskiga djur, speciellt spindlarna, jag hade börjat gråta om jag såg den stora svarta!
    Kram Helen!

    SvaraRadera