tisdag 2 november 2010

Last day in Sydney

 Imorgon lämnar vi denna fantastiska stad för denna gång!
Resan har varit underbar! Vi har gjort så många roliga saker bla:
Bridgeclimb på Harbour Bridge
Besökt Aquarium, Wildlife, Taronga Zoo och Manly Oceanworld
Shoppat i Chatswood, David Jones ( som vårat NK) och Myers
Ätit supergod sushi och asiatisk mat
Barbeque-at på riktigt Aussie vis
Druckit mängder av gott mousserande , Ny favorit Grant Burge
Vi har varit på Bondi och Manly beach
Givetvis hens och bux night ( möhippa/svensexa)
Afternoon Tea på the victoria room
Varit med om ett så fantastiskt fint bröllop!

Det var lite av det vi varit med om, ni har redan sett så många bilder! Men här kommer lite fler:

 Detta mysiga kök och vardagsrum tillhör Amy Roach som bjöd oss på utsökt lamm och rostade rotfrukter igår! Hon har världens gulligaste hus.





 Alex lyckades fånga mig i en mindre smickrande pose... jag tror jag tuggar..


Idag var det Melbourne Cup
Då klär man upp sig och får ha en sån jättefin hårdekoration

 Min supersnygga svärmor, och jag gjorde en liten snabb uppsättning att matcha hennes fjädrar med



 Så snygga blev vi
Vi samlades på en restaurang i Manly och avnjöt en fantastisk buffe med mängder av skaldjur och det fanns massor av min nya favorit, OSTRON.
Dom serverade färsk sushi som tillagades på beställning, och ett gäng olika varmrätter! Dessertbordet skojjar man inte bort i första taget, tyvärr glömde jag bort att jag hade kamera med mig, så här är en bild på ost/frukt tallriken vi tog! Eftermiddagen har varit ljuvlig!

Nu sitter vi i soffan och har packat ner det mesta och lagt fram kläder tills imorgon. Vi ska upp o köpa lite färskt bröd till frukost sen städa upp det sista! Sen beger vi oss iväg för lunch efter det tåg till flygplatsen!
Är inte alls sugen på 21 timmar i luften + mellanlandning i Bangkok.. Men de ska nog gå bra!

Kramkram
Nu är vi snart hemma igen! Hur är vädret i Sverige, ge mig uppdatering tack

1 kommentar:

  1. Hej o välkomna hem!! Roligt att se era härliga bilder!! Fina ni är du och din svärmor...
    Vädret här hemma,nja inget vidare... Inte så kallt men grått o trisst...
    Kramar Susanne

    SvaraRadera