torsdag 14 oktober 2010

Manly beach och noodelmarket i Hyde park

Hej där!
Igår hade vi en mysig dag, tog färjan ut till Manly. Åt lite mysig lunch vid stranden, rejäla surfvågor och såg 2 lifeguards! Gick även på Oceanworld som ligger där, var helt ok, men när man varit på akvariet i Darling Harbour framstod detta som väldigt litet.
Efter en heldag på stranden åkte vi hem och fräschade till oss för att äta pizza med Alex morbror Chris med familj! Mycket gott och trevligt, efter en sådan heldag somnade jag 19.30 i Alex knä i soffan!


På väg till Manly och när vi äter lunch!




 Alex har  hittat en ny tjej..
 En väldigt stor sköldpadda..

Idag började vi dagen med en powerwalk! Inte mer än 30 min men det är bättre än inget alls!
Satte oss på baksidan här och solade i någon timme! Jag läste ut bok nr 2 i Twilight serien! Yes Michelle, när jag kommer hem kommer jag vara redo för bok nr 4 så hoppas du läst klart den då ;)
Vid lunch tog vi tåget in till stan (40 min ca) och åt lunch på the Ivy, såå coolt ställe! Vi åt sushi som kom på ett litet tåg, har nog aldrig sett vackrare eller ätit godare sushi än där!







För att toppa denna fantastiska lunch tog vi hissen upp till Poolbaren, köpte varsin Corona och satte oss på en platå mitt i poolen! Så här skulle livet vara alltid! Himla snygg design och trendfaktorn är hög!




Idag har vi även spanat in Wildlife som är en park med alla inhemska Australienska djur! Från spindlar, till ormar och koalor och wombats! Gissa om jag gillade koalorna och wombatsen. Wombats är som små minigrisar/björnar till utseendet, ursöta!

Dagen avslutades med att vi mötte upp de andra i Hyde park där dom under en månad har "noodlemarket" Supertrevligt och gott, jag åt nudlar och Alex tog honeychicken nått?! friterad kyckling i hounung! Det var mycket gott..Dagen har varit toppen helt enkelt, förutom att jag trampade fel på väg hem från tåget och trodde att jag brutit foten och därför började halvsvamla och nästan svimma! Foten är hel, något svullen men kunde gå hem! Alex tycker jag är så känslig...

Kram på er

2 kommentarer:

  1. Hej vännen
    Du ser ut att ha det jobbigt :-)
    Vilka helt fantastiska bilder du har i bloggen - I'm impressed!

    Ha det bäst där borta - tittar in igen - nu när jag vet att du finns här.
    Kul att följa ert äventyr!

    Kram Malin

    SvaraRadera